В УКРАЇНІ СТАРТУВАЛА ІНФОРМАЦІЙНА КАМПАНІЯ З БЕЗПЕКИ ГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ
З 7 липня 2021 року стартувала Всеукраїнська інформаційна кампанія із безпеки готівкових розрахунків “Анатомія гривні”, яку започаткував Національний банк України.
Мета кампанії – навчити українців швидко перевіряти банкноти гривні на справжність та нагадати населенню, які банкноти та монети в обігу, а які вже не приймаються до оплати.
У межах цієї інформаційної кампанії Національний банк разом з партнерами інформуватиме українців, де обміняти вилучені з обігу, зношені, пошкоджені, сумнівні щодо справжності банкноти і монети, а також розповідатиме про елементи захисту національної валюти.
Попри поширення безготівкових розрахунків, готівкові гроші залишаються у широкому вжитку в Україні, тож захист та надійність готівкової валюти має завжди перебувати у фокусі уваги центробанку.
“Система захисту гривні перебуває на високому рівні і відповідає системам захисту провідних валют світу. Українська гривня має сучасні інноваційні елементи захисту, які дозволяють просто перевірити справжність банкноти візуально та на дотик. Потрібно лише знати, на що звертати увагу. У нашій інформаційній кампанії ми ще раз нагадаємо українцям про прості правила безпеки готівкових розрахунків”, – розповів заступник Голови Національного банку України Олексій Шабан.
Він пояснив, що рівень підроблення банкнот національної валюти залишається стабільно низьким. У 2020 році на 1 млн шт. справжніх банкнот гривні припадало близько 5,5 шт. підроблених банкнот. Для порівняння: цей показник у країнах Європейського Союзу в минулому році був втричі вищий і становив приблизно 17 банкнот євро.
Водночас більшість вилучених з обігу підроблених банкнот гривні – низької якості. Вони друкуються на принтерах і розраховані на неуважність громадян та касирів. “Ми упевнені, що найкращий захист від отримання підроблених грошей – поінформованість українців. Саме тому ми хочемо навчити кожного громадянина простим правилам, які допоможуть легко перевірити справжність українських грошей”, – наголосив Олексій Шабан.
Крім навчання касирів банків, пошти, магазинів, АЗС та аптек Національний банк запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) “Анатомія гривні”, що містить відповіді на актуальні питання стосовно безпечних готівкових розрахунків.
Інформаційна кампанія “Анатомія гривні” триватиме впродовж липня-вересня 2021 року в усіх регіонах України. Вона відбувається за підтримки Кіберполіції та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.
Довідково
До Всеукраїнської інформаційної кампанії із безпеки готівкових розрахунків “Анатомія гривні” долучилося понад 50 партнерів: Укрпошта, мережі магазинів та аптек (Novus, Фокстрот, АТБ, Епіцентр, Велмарт, Велика Кишеня, Ельдорадо, АНЦ), автозаправні станції (WOG, БРСМ-Нафта, Shell, Klo, Sоcar, OKKO) та близько 40 банків (ПриватБанк, Ощадбанк, Укрексімбанк, Райффайзен Банк, Укргазбанк, ПУМБ, Укрсиббанк, Банк Південний, Кредобанк, Сбербанк, Банк Кредит Дніпро, А – Банк, Ідея Банк, Банк Альянс, Акордбанк, Мегабанк, МТБ Банк, Правекс Банк, Комерційний Індустріальний Банк, Кристалбанк, Банк Львів, Банк Кліринговий дім, Індустріалбанк, Піреус Банк, Перший Інвестиційний Банк, Укрбудінвестбанк, Банк Грант, МетаБанк, Банк Український капітал, Агропросперіс Банк, Асвіо Банк, Мотор-Банк, Кредитвест банк, Земельний капітал, Скай Банк, Європейський промисловий банк, Оксі Банк, БТА Банк, Банк Траст-капітал, Банк Портал).