Кам'янець-Подільська районна державна адміністрація
Хмельницька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

ОСНОВНІ ЗМІНИ У ПРОЕКТІ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ ЗАКОНУ ПРО МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ

Дата: 07.10.2020 16:14
Кількість переглядів: 582

Фото без описуДнями робоча група з питань впровадження реформи децентралізації влади в Україні, створена Комітетом з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, розглядатиме проект закону «Про місцеве самоврядування в Україні» в новій редакції.

Щоб нагадати, що передбачає законопроект, «Децентралізація» спільно з Мінрегіоном підготувала три короткі інфографіки. Перша з них – про основні зміни, запропоновані проектом закону.

Загалом законопроект має привести українське законодавство у відповідність Європейській хартії місцевого самоврядування. Щоправда, поки це не стосується обласних і районних рад, виконавчі функції яких і надалі покладатимуть на місцеві державні адміністрації, доки не будуть внесені відповідні зміни до Конституції.

Законопроект також визначає однакові підходи до обсягу повноважень органів місцевого самоврядування базового рівня – сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи отримують рівні можливості, а повноваження районних та обласних рад розмежовуються між собою. Розмежовуються і повноваження держави та місцевого самоврядування.

Крім того, законопроект закріплює умови та гарантії передачі повноважень держави місцевому самоврядуванню.

«Вперше за всю історію незалежності України ми встановлюємо чіткі правила розмежування компетенцій держави та місцевого самоврядування. Зокрема, у законопроекті визначено сфери, у яких місцевому самоврядуванню забороняється приймати рішення, бо це виключна компетенція держави:  питання оборони України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності; питання державної безпеки і захисту державного кордону України; ядерної та радіаційної безпеки; державного фінансового аудиту, державного контролю, митної справи, оподаткування тощо. Прийняття рішень з цих питань буде означати про вихід за межі своїх повноважень і незаконне втручання у сферу компетенції державних органів влади. Також передбачено, що повноваження місцевому самоврядуванню надаються тільки на підставі закону, за принципом субсидіарності та за умови належного забезпечення фінансами», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода.

У законопроекті також йдеться, що орган місцевого самоврядування може не виконувати делеговане повноваження, якщо порушено умови їх передачі. До прийняття рішення про передачу повноважень проводяться обов’язкові консультації зі всеукраїнськими асоціаціями ОМС.

Важливо також, що законопроект пропонує заборонити наділяти місцеве самоврядування повноваженнями посеред поточного бюджетного періоду, а також змінювати рішення про зміст та обсяги повноваження частіше, ніж раз на 3 роки.

«Ми пропонуємо у цьому законопроекті реалізувати норму Європейської хартії місцевого самоврядування, в якій зазначено, що «органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке вилучене із сфери їх компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу», щоб територіальні громади отримали право вирішувати будь-які питання місцевого значення, не віднесені законом до компетенції районних, обласних рад чи державних органів. При цьому буде визначено перелік власних повноважень, які виконує місцеве самоврядуванням обов’язково: забезпечення житлово-комунальних послуг, благоустрій тощо», – зазначив В’ячеслав Негода.

Повноваження районних та обласних рад у законопроекті визначаються виключно законами та розмежовуються між собою.

Делеговані повноваження пропонується визначати тільки у галузевих законах. Щоб впорядкувати функції держави та місцевого самоврядування, пропонується запровадити Єдиний реєстр повноважень. Це допоможе уникнути численних колізій, коли у різних законах одні й ті ж повноваження регламентовані по-різному або закріплені за різними органами. Визначено умови розмежування повноважень ради громади, як представницького органу та її виконавчих органів (рада не може приймати на себе виконавські функції та підміняти утворені нею виконавчі органи). Усі делеговані державою повноваження реалізуються місцевим самоврядуванням через його виконавчі органи.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора