Кам'янець-Подільська районна державна адміністрація
Хмельницька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

ОСВІТА ДЛЯ ЖИТТЯ: МОН РОЗПОЧИНАЄ СИСТЕМНЕ ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА ЗАПРОШУЄ ОСВІТЯН НА ЗУСТРІЧІ-ОБГОВОРЕННЯ

Дата: 18.02.2025 09:16
Кількість переглядів: 34

Фото без описуСвіт змінюється, і освіта має встигати за новими викликами. Пандемія, повномасштабна війна та дистанційне навчання докорінно змінили нашу реальність, тож і освіта має адаптуватися, щоб відповідати новим потребам суспільства. Зокрема, пропонувати учнівству знання й уміння, які можна застосувати в повсякденному житті. Саме тому Міністерство освіти і науки України розпочинає реалізацію комплексної політики «Освіта для життя» — системного оновлення змісту освіти, що є продовженням та посиленням реформи Нової української школи. Ініціативу спрямовано на подолання розриву між теорією та практикою, між шкільною програмою й реальними потребами учнів. Деталі можна дізнатися на сторінці educationforlife.mon.gov.ua

«Шкільна освіта має готувати учнів до реального життя. Це – головна ціль, відповідно мета освітньої політики — створити систему, де кожен учень не просто здобуває знання, а розвиває практичні вміння, вчиться критично мислити та працювати в команді. Водночас ми прагнемо полегшити роботу вчителів, надавши їм чіткі інструменти та методики для досягнення освітніх цілей», — зазначає міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.

Реалізація політики передбачає комплексний підхід через розроблення концепцій для всіх освітніх галузей. Освітня галузь об'єднує споріднені предмети й курси. Наприклад, до природничої освітньої галузі належать фізика, хімія, біологія, частково географія, екологія та астрономія як окремі предмети або інтегровані природничі курси. Концепції кожної галузі стануть дорожніми картами змін. Вони визначатимуть не лише, зміст і методику навчання, але й взаємозвʼязки між предметами та курсами всередині галузі. Вони визначатимуть, які компетентності формує кожна галузь, як оцінювати успіхи учнів, а також яким має бути сучасний освітній простір.

«У результаті політики «Освіта для життя», навчання стане зрозумілішим та послідовнішим, діти зможуть застосовувати знання для розвʼязання реальних завдань та проблем, уроки стануть цікавішими та логічно взаємопов'язаними; зʼявляться сучасні підручники, навчальні матеріали та моделі освітніх просторів (лабораторій, майстерень, мистецьких студій)», — зазначає заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова.

Уже з 22 лютого 2025 року МОН розпочинає відкритий діалог про те, як оновити викладання предметів та курсів. Під час фахових зустрічей освітяни працюватимуть над створенням нових концепцій кожної освітньої галузі. Ваш досвід і бачення надзвичайно важливі для нас, тож запрошуємо долучитися до обговорення. Зареєструватися для участі можна за покликанням. Кількість місць для очної участі обмежена, проте всі зареєстровані учасники й учасниці отримають покликання на онлайн-трансляцію.

Щоб забезпечити прозорість та врахувати різні погляди, МОН залучає громадськість до обговорення. Після опитування освітян і освітянок та батьків або тих, хто виконує їхню роль, стартує масштабне опитування учнів 5–11 класів. Їхня думка є особливо важливою, адже саме школярі й школярки — головні бенефіціари освітніх змін.

Перші напрацювання концепцій опублікуємо навесні 2025 року — вони пройдуть громадське обговорення. Після затвердження наказом, з вересня 2025 року, окремі школи пропілотують оновлення змісту в трьох галузях: мистецькій, технологічній і природничій для 5 класів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора