Кам'янець-Подільська районна державна адміністрація
Хмельницька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

ЯК СПІЛКУВАТИСЯ З ВІЙСЬКОВИМИ, ПРИЙМАТИ Й РОЗУМІТИ ЛЮДЕЙ З ДОСВІДОМ ВІЙНИ?

Дата: 27.05.2024 13:38
Кількість переглядів: 53

Фото без описуВетерани є членами суспільства, а не окремою “кастою”.

У суспільстві прийнято вважати, що для адаптації ветеранам потрібні особливі умови та особлива допомога. Проте ветерани мають потужний потенціал для адаптації, враховуючи їх військовий досвід. Вони передусім є людьми, громадянами, клієнтами різноманітних організацій і поділяють більшість потреб з кожним із цивільних людей.

Не можна використовувати твердження, які принижують гідність, знецінюють досвід або можуть викликати бурхливу реакцію ветеранів і сприйматися як образливі. Ось приклади недоречних фраз:

Я теж збирався/лась піти на війну, але…

Війна – це жахливо.

Ви пройшли жахи війни.

Скоріше б те все вже закінчилось.

А я чув/ла що там твориться…

Кому та війна потрібна…

Ми вас туди не посилали.

Вони ж наші брати.

Завжди мирно жили.

Я знаю одного, він після повернення став неадекватним.

Ветеран і головний психолог Гарячої лінії Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов ділиться основними принципами, які варто використовувати під час контакту:

-Бути щирим, тримати рівновагу.

Застосовувати активне слухання (короткими вигуками, положенням тіла, виразом обличчя, кивками головою тощо).

Не ставити підряд більше двох питань, залишати можливість пауз.

Формувати атмосферу гідності й поваги.

Поважати автономність людини.

Дотримуватись домовленостей.

Надавати чітку і зрозумілу інформацію (в зручній формі для людини).

Працювати над власними стереотипами.

Дотримуватись етичних принципів та принципів анонімності.

Детальніше про спілкування з військовими і ветеранами читайте у статті Олександра Чаморсова: https://cutt.ly/GeyreEA7

Під час складних випробувань не слід нехтувати кваліфікованою допомогою. Фахівці Гарячої лінії Українського ветеранського фонду надають підтримку щодня та цілодобово. Дзвінки у межах України безплатні: 0800332029.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора