ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ШЛЯХУ ВЕТЕРАНА: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПЕРЕПОНИ
Передати документи про рішення військово-лікарської комісії, забезпечити онлайн-взаємодію військової частини й територіальних центрів комплектування та лікувального закладу, отримати посвідчення УБД, оформити пільги та послуги онлайн – все це не тільки б спростило життя та службу військовим і ветеранам, але й розвантажило забюрократизовані і повільні державні процеси. Але це стане можливим лише після впровадження системного електронного документообігу та цифрових рішень.
Наразі для військового та ветерана більшість процесів взаємодії з державою здійснюється у паперовому вигляді. Існують точкові ініціативи, які дозволяють отримати послуги, пільги, статус, документи, але це все поки відбувається хаотично і довго.
На такий стан речей, звісно, впливає те, що є певні дисциплінарні правила, які склалися вже давно і вимагають фізичної присутності військового. Однак часто лише для отримання необхідної інформації про процедури, послуги, для подачі документів або їх отримання військовослужбовець чи ветеран вимушений самостійно шукати шляхи, витрачати забагато часу й “перевозити” їх між різними точками по цілій країні.
Впровадження електронного документообігу й інформаційних рішень – це важкий процес повноцінного переходу на цифрові дані. Для цього мають бути впроваджені не тільки окремі інформаційні системи, реєстри та правила обміну цими даними, але і має бути інфраструктура інформатизації з високим рівнем захисту, навчений персонал.
Наприклад, важливим кроком для мобілізації стане повноцінне впровадження системи “Оберіг” – Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів, яка є важливим як для військовозобовʼязаних, так і для чинних військових, оскільки являється початковою точкою входу та цифровізації даних про особу.
Вже зараз існує багато цифровізованих рішень для цивільних, які можуть бути інтегровані для військових та ветеранів, щоб спростити їхній шлях отримання послуги чи документу. До прикладу, електронний підпис для отримання певних послуг та сервісів, який має таку ж юридичну силу, що і підпис на папері. Або електронна черга у лікувальний заклад, яка знайома всім з медичної реформи. Проте для військовослужбовця та ветерана мають існувати окремі користувацькі інтерфейси, нові реєстри з можливістю використання інформації з інших інформаційних систем.